אבי יוסף

רעננה חייבת
מנהיגות מאחדת

תחבורה

תחבורה

ניישם כלים שיחוללו מהפיכה באיכות החיים

200 שעות בשנה (!) זה הזמן שאנחנו מבלים בממוצע בכניסה וביציאה לאזור תל אביב רבתי. מצב הפקקים הופך לבלתי נסבל וצפוי רק להחמיר בשנים הבאות בתוך רעננה ומחוצה לה.

נסיעה יומית ממקום המגורים למקום העבודה עולה בהתמדה והצפיפות על כבישי ישראל היא מהגדולות במערב. גם על פי הנתונים שמפרסמת חברת "וויז" עולה תמונה של החמרה מתמדת במצב הפקקים וכי אחד מיעדי החיפוש הנפוצים ביותר של המשתמשים הוא "מגרש חניה".

זוהי תמונה עגומה שמייצרת עבורנו התושבים תסכול יומיומי, פגיעה באיכות החיים במקביל לפגיעה כלכלית.

רעננה חייבת לעצמה תחבורה ציבורית טובה ויעילה. זהו צורך חיוני לטובת שיפור החיים של תושבי העיר, לקידום העסקים, לצמיחה כלכלית, ופיתוח עירוני אזורי. מתוך הבנה של עיקרון זה לקחנו על עצמנו את קידום התחבורה הציבורית בעיר ועידוד השימוש בה כחלק מתוכנית העבודה בתחום התחבורה.

על מנת להצעיד את רעננה אל העתיד בנושא התחבורתי אנחנו מתחייבים:

אוטובוסים

  • נתקין מפות קווים עירוניים ושלטי התמצאות בתחנות בסטנדרט מתקדם ובינ"ל.
  • נדאג לפתרונות הצללה בכל תחנה לצד ספסלי ישיבה ראויים.
  • נייצר נת"צ טקטי בצומת אחוזה/ירושלים בנתיב הימני בשעות העומס.
  • נפעל לקדם את קווי הנסיעה על מנת לאפשר כיסוי נרחב לכל שכונה.
  • באמצעות שיח עם משרד התחבורה נטייב את תדירות ומסלול הקווים.
  • באמצעות גורם אחראי בעירייה, נפקח על הביצועים והשירות של חברת מטרופולין או כל ספק תחב"צ אחר ונוודא שירות יעיל ומיטבי לתושבים
  • נצטרף למיזם "נעים בסופ"ש" תוך הידברות והסכמה על התוואי

שבילי אופניים

  • נסלול שביל אופניים רציף באחוזה וברחבי העיר, לרבות באמצעות שבילי אופניים טקטיים.
  • נתקין מתקני חנייה לאופניים בסמוך ליעדים מרכזיים בעיר.
  • נבצע את שבילי האופניים בירוק כדי להבטיח נראות ובטיחות לרוכבים.
  • נציב מתקני אופניים חכמים למניעת גניבות בסמוך למוסדות חינוך
  • נקדם שבילי אופניים רציפים גם מחוץ לעיר שיאפשרו גישה להרצליה, הוד השרון וכפ"ס

הרכבת

  • נשפר את הגישה הפיזית לתחנה עבור הולכי הרגל והרוכבים
  • נקדם תחבורה ציבורית לתחנה עם נתיבי העדפה בשעות העומס
  • נקדם פתרונות חניה נוספים ליד רכבת מערב

חנייה

  • יעודכן תקן חניה לרכבים למגורים ועסקים בהתאם למיקומם הפיזי בעיר כתקן חניה מקסימלי, עם שיקול דעת של יזמים להוריד את מספרי חניות
  • יעדכן תקן חניה מקסימלי בצורה מדורגת בסביבות צירים מרכזים ושרות תחבורה ציבורית

הליכתיות

  • העירייה תקדם רוחב מדרכות תקני בכל העיר
  • תגבור אכיפה של חניה על המדרכות.
  • העירייה תקדם שתילה של עצים בכל גומה ריקה במדרכות
  • העירייה תאמץ נוהל מחמיר מול חברת החשמל בקשר לגיזום יתר של עצים לקראת עונת הגשמים
  • נקדם מעבר חצייה בין רחוב הפעמונים לגדה המערבית של רח' ירושלים לשם חיבור לתחנת הרכבת
  • העירייה תקדם רח' וויצמן כרחוב עירוני ממותנת תנועה ודרך שמעון פרס ככביש עירוני

מיתון תנועה

  • מהירות נסיעה בקרבה לכל בתי ספר בעיר יעדכנו ל-30 קמ״ש עם שילוט ברור, אכיפה וקמפיין פרסומי
  • נפעל ליישם שיטות מוכחות למיתון תנועה ולמיגור תופעת הנסיעה במהירות מופרזת
  • נקדם את הפיכתו של רח' וויצמן כרחוב עירוני ממותן תנועה והסטת יותר תנועה לדרך שמעון פרס ככביש עוקף.
  • ניזום בדיקה של מעברי חצייה מוגבהים בקרבה של בתי ספר ואשכולות גנים
  • תעודכן הפריסה של עמודונים ליד בתי ספר ואשכול גנים בעיר

פרוייקט המטרו

  • נשתף פעולה עם משרד התחבורה ורשויות התכנון כדי לקדם את פרוייקט המטרו ברעננה ונתמוך בתוואי שתוכנן ונקבע ע"י רשויות התכנון

נקיים שיח ודיאלוג עם משרד התחבורה ורשויות התכנון לקידום הפרוייקט בתוואי שיקבע תוך פיקוח ושמירה על האינטרס העירוני ועל  האינטרס של התושבים שהתוואי עובר בסביבת המגורים שלהם.